مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-16سياسي

زلزله های اخیر زنگ خطری برای شهر یزد/لزوم مرمت و مقاوم سازی بافت تاریخی


رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد زلزله خوی در کشورمان و زلزله سوریه و ترکیه را زنگ خطری برای شهرهای ایران از جمله یزد خواند و بر ضرورت مقاوم سازی سازه های شهری یه وسژه در بافت تاریخی یزد تاکید کرد.

- ایسنا/یزد رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد زلزله خوی در کشورمان و زلزله سوریه و ترکیه را زنگ خطری برای شهرهای ایران از جمله یزد خواند و بر ضرورت مقاوم سازی سازه های شهری یه وسژه در بافت تاریخی یزد تاکید کرد.

محمدمهدی نیکونژاد در جلسه با مدیران شهرداری گفت: شهر یزد، یک میراث جهانی است و مقاوم سازی و پایداری ساختمان های آن در برابر حوادثی از جمله زلزله ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اکنون ساخت و ساز هایی در شهر وجود دارد که متاسفانه به دلیل منفعت های سوداگرانه برای برخی از افراد و استفاده از وسایل ساختمانی نامرغوب، همچنین رعایت نشدن استانداردهای فنی و عمرانی با وقایعی همچون زلزله می تواند خسارت های بسیار سنگینی را به شهر تحمیل کند.

به گفته وی، زلزله خوی در کشور همچنین زلزله سوریه و ترکیه زنگ خطری برای شهرهای ایران از جمله شهر یزد است و ضرورت دارد سازه های شهری مقاوم سازی شوند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در این خصوص نقش مهندسان و طراحان همچنین دستگاه های نظارتی بر طرح ها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله های اخیر زنگ خطری برای شهر یزد/لزوم مرمت و مقاوم سازی بافت تاریخی

زلزله های اخیر زنگ خطری برای شهر یزد/لزوم مرمت و مقاوم سازی بافت تاریخی