مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 09:452023-02-16اقتصادي

35 درصد حجم آب بندان های مازندران آبگیری شده است


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که ذخیره آبی آب بندان ها کامل نیست، گفت: 35 درصد حجم آب بندان ها آبگیری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احسان عباسپور صبح پنجشنبه در جلسه کشت پاییزه استان گفت: در اجرای برخی تعهدات کشت پاییزه موفق به انجام نشدیم که امیدواریم در کشت بهاره به آن دست پیدا کنیم.

وی با اظهار این که به شدت نگران عدم بارندگی و سرمای هوا بودیم که مشکلاتی را برای محصولات پاییزه بوجود آورد که به لطف خدا بارندگی های اخیر بخشی از این نگرانی ها را از بین برد، افزود: ذخیره آبی برخی آببندان های استان کامل نیست و به طور میانگین حدود 35 درصد ظرفیت آببندان ها آبگیری شده است.

وی یادآور شد: پیش بینی این است سال کم بارشی پیش رو داشته باشیم که قطعاً مشکلاتی برای کشاورزی استان به وجود می آورد و لازم است مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها اقدامات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

عباسپور ادامه داد: نشست مشترک با شوراهای روستایی برای اطلاع رسانی محدودیت کشت ارقام پرمحصول برنج در مناطقی که مشکل کمبود آب داریم انجام شود، همچنین توزیع بذر برنج در استان آغاز شده و به نظر می رسد کودهای مربوط به محصولات کشاورزی از چرخه یارانه ای بودن حذف خواهد شد و به صورت آزاد توزیع خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 درصد حجم آب بندان های مازندران آبگیری شده است

35 درصد حجم آب بندان های مازندران آبگیری شده است