مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 18:302023-02-15اجتماعي

برآورد خسارت 9 هزار میلیارد تومانی خشکی تالاب گاوخونی


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: برآورد خسارات زیرساختی، بهداشتی و اجتماعی خشکی تالاب گاوخونی 9 هزار میلیارد تومان در سال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمدرضا لاهیجان زاده عصر چهارشنبه در پنجمین نشست از سلسله جلسات گفتگوهایی درباره جریان زاینده رود با موضوع نیازهای زیست محیطی تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود و چالش های عدم تأمین آن، به اثرات خشک شدن و منشاهای آلودگی تالاب از جمله گردوغبار اشاره و اظهار داشت: در این رابطه مطالعات کشوری انجام شده و بخش استانی آن که مربوط به سال های 1399- 1400 است، تهیه شده که کانون های گردوغبار و سهم آن ها را مشخص کرده که چه میزان از گردوغبار در ماه های مختلف سهم اصفهان می شود.

وی با اشاره به سفر احتمالی و قریب الوقوع دبیر ستاد ملی گردوغبار کشور به استان اصفهان، افزود: رویکرد جدیدی که در محیط زیست استان دنبال می کنیم ارزش گذاری اقتصادی تالاب بین المللی گاوخونی و رودخانه زاینده رود است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: متأسفانه تاکنون تالاب ارزش گذاری نشده تا به زبان اقتصادی با کسانی که دنبال توسعه هستند، صحبت کنیم و از این رو در تلاش هستیم که مطالعات ارزش گذاری تالاب گاوخونی در استان اصفهان در اولویت قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد خسارت 9 هزار میلیارد تومانی خشکی تالاب گاوخونی

برآورد خسارت 9 هزار میلیارد تومانی خشکی تالاب گاوخونی