مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 13:112023-02-15اجتماعي

ریزش بخشی از سقف بازار تاریخی دردشت/ تهدید بناهای تاریخی اصفهان در 24 ساعت آینده


شب گذشته در پی بارندگی بی سابقه در شهر اصفهان که تا این لحظه بیش از 24 ساعت است بدون وقفه در حال بارش است، سقف بخشی از بازار تاریخی دردشت فرو ریخت و مدیرکل میراث فرهنگی، - ایسنا/اصفهان شب گذشته در پی بارندگی بی سابقه در شهر اصفهان که تا این لحظه بیش از 24 ساعت است بدون وقفه در حال بارش است، سقف بخشی از بازار تاریخی دردشت فرو ریخت و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می گوید: نگران 24 ساعت آینده هستم! هنوز یک ماه نیست که از ریزش بخشی از ورودی سقف سرای چیت سازها در بازار قیصریه اصفهان در پی بارش برف نمی گذرد که شامگاه گذشته و به دلیل بارش شدید باران، بخشی از سقف بازار تاریخی دردشت نیز فرو ریخت.

محله تاریخی دردشت به عنوان یکی از محورهای گردشگری شهر اصفهان شناخته می شود؛ محوری تاریخی گردشگری که از مَدرس ابن سینا شروع می شود و با عبور از بازار دردشت به عنوان ستون اصلی این محله به دو منار دردشت و مقبره سلطان بخت آغا می رسد و حمام شیخ بهایی و بازار بزرگ اصفهان دربر گرفته و نهایتاً به میدان عتیق ختم می شود.

بیش از 24 ساعت است که بارش شدید باران بدون وقفه در شهر اصفهان ادامه دارد، موضوعی که اگرچه بعد از سال ها خشک سالی در این شهر، خوشایند است، اما از سویی دیگر بناهای تاریخی اصفهان را با خطر جدی ریزش و اثرات نامطلوب رطوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش بخشی از سقف بازار تاریخی دردشت/ تهدید بناهای تاریخی اصفهان در 24 ساعت آینده

ریزش بخشی از سقف بازار تاریخی دردشت/ تهدید بناهای تاریخی اصفهان در 24 ساعت آینده