مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 13:102023-02-15پزشكي

راز قتل شاعر معروف پس از 50 سال فاش شد!


نتایج مطالعات پزشکی قانونی «پابلو نرودا» حاکی از وجود سم کلستریدیوم بوتولینوم در بدن این شاعر بنام پیش از مرگ در سال 1973 است.

- جی پلاس ، به نقل از گاردین، یکی از قدیمی ترین اسرار تاریخ مدرن شیلی سرانجام پس از آنکه کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص دادند پابلو نرودا شاعر شیلیایی برنده جایزه نوبل پس از مسموم شدن با یک سم قوی درگذشته، حل شد و ظاهراً چندین دهه سوء ظن درباره قتل او در نهایت تایید شد.

ایسنا نوشت؛ پابلو نرودا شاعر شیلیایی برنده نوبل که در سال 1973 به مرگی مشکوک درگذشت، سال هاست چهره مورد بحث محققان و پزشکان دنیا بوده است و پیش از این گروهی از کارشناسان بین المللی که روی پرونده او و نمونه های باقی مانده از جسد کار می کردند، نتیجه گرفتند که ابتلا به سرطان مطمئنا علت اصلی مرگ او نبوده است.

این امر احتمال به قتل رسیدن چهره بزرگ ادبی را که از طرفداران سالوادور آلنده ـ رییس جمهور آزادی خواه شیلی ـ هم بود، افزایش داد.

نرودا دو هفته بعد از کودتای نظامی پینوشه که به سرنگونی دولت سالوادور آلنده منجر شد، در بیمارستانی در سانتیاگو درگذشت اما برخی، از جمله برادرزاده نرودا، رودولفو ریس ، مدت ها بر این باور بودند که او به دلیل مخالفتش با دیکتاتوری آغازین آگوستو پینوشه به قتل رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز قتل شاعر معروف پس از 50 سال فاش شد!

راز قتل شاعر معروف پس از 50 سال فاش شد!