مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 12:052023-02-15فرهنگي

برگزیدگان فیلم های قرآنی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند


جایزه هیئت داوران فیلم های قرآنی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به خالق فیلمنامه و بازیگر نقش شهید بروجردی در فیلم غریب اختصاص یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ؛ هیئت داوران قرآنی برای پنجمین سال متوالی، برای انتخاب آثار الهام گرفته از مفاهیم و مضامین قرآنی بعد از تماشا و بررسی فیلم های چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، حامد عنقا را به خاطر نگارش فیلمنامه قرآنیِ غریب و بابک حمیدیان را برای بازی بسیار تاثیر گذار و بدون اغراق در فیلم غریب در خلق شخصیت والای شهید محمد بروجردی که اخلاق و خلق عظیم قرآنی حضرت محمد (ص) را در خاطره ها بیدار می کند را به عنوان اثر قرآنی برگزیدند و جوایز خود را به آن ها اختصاص دادند.

در بیانیه هیات داورانِ فیلم هایِ قرآنی چهل و یکمین جشنواره بین المللیِ فیلم فجر آمده است: از این رو است که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، چندی است مصمم گشته تا به یاری خدا و قرآن بشتابد و دٌر گرانبهای حقایق قرآنی مهجور و پنهان شده در صدف نادانی آن را بیرون کشیده و از تلالو انوارش ، ظلمت جهل را از عقول به خواب رفتهانسان ها بزداید.

شایان ذکر اینکه فیلم قرآنی صرفا در گونه تاریخی نمی گنجد، زیرا قرآن هم مانند خالق یکتای بی همتایش بینهایت وسیع و عمیق است و هم نه تنها فراتر از گونه ها بلکه فراتراز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیدگان فیلم های قرآنی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند

برگزیدگان فیلم های قرآنی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند