مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 14:492023-02-14سياسي

با اسقاط خیار عیب،حق ارش و حق فسخ ساقط می شود؟


هیأت عمومی دیوان عالی کشور پس از بررسی یک پرونده اصراری حقوقی با موضوع باقی بودن یا نبودن حق مطالبه ارش برای مشتری با وجود پیش بینی شرط اسقاط کافه خیارات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس،جلسه هیأت عمومی دیوان عال در ارتباط با پرونده های اصراری حقوقی با حضور حجت‎الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه برگزار شد.

در این جلسه، گزارش پرونده اصراری حقوقی با موضوع باقی بودن یا نبودن حق مطالبه ارش برای مشتری با وجود پیش بینی شرط اسقاط کافه خیارات قرائت شد.

در این پرونده فردی خواسته‎ای مبنی بر صدور رأی بر محکومیت خوانده به پرداخت ارش ما به التفاوت یک دستگاه خورو مورد معامله معیوب، ارائه نموده است و شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان محمدیه در خصوص خواسته خواهان مبنی بر مطالبه ارش رأی به محکومیت خوانده صادر نموده که مورد فرجام خواهی محکوم علیه قرار گرفته است.

فرجام خواه در دادخواست فرجام خواهی اظهار داشته ما خیار عیب را اسقاط کردیم و گفتیم آهن در برابر آهن، با تمام عیوب و ظواهر معامله کردیم و از طرفی عقد فیمابین با فرجام خوانده عقد معوض بوده و طی قراردادی یک دستگاه پژو 405 مدل 1383 با یک دستگاه پژو آردی مدل 1382 و یک دستگاه موتور سیکلت نیکتاز مدل 1397 معاوضه نمودیم و در قرارداد کلیه خیارات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با اسقاط خیار عیب،حق ارش و حق فسخ ساقط می شود؟

با اسقاط خیار عیب،حق ارش و حق فسخ ساقط می شود؟