مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:502023-02-14پزشكي

عین اللهی: میانگین کاهش ذخایر خونی ایران 8 درصد است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در اجلاس مدیران انتقال خون کشور های عضو گروه 5 حوزه سلامت (افغانستان، عراق، - وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، گفت: میانگین نرخ کاهش ذخایر خونی در جهان حدود 20 الی 30 درصد گزارش شده اما این رقم در ایران و در مقایسه با سال قبل از شروع پاندمی کرونا حدود هشت درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در اجلاس مدیران انتقال خون کشور های عضو گروه 5 حوزه سلامت (افغانستان، عراق، پاکستان، ایران، تاجیکستان) در هتل استقلال، افزود: نیاز به خون سالم بویژه برای کشور های عضو G 5 با جمعیتی نزدیک به 400 میلیون نفر حیاتی است چراکه این کشور ها محل وقوع بحران های مختلف و بلایای طبیعی هستند.

وی با اشاره به واقعه زلزله در سوریه و ترکیه، اظهار داشت: این واقعه را تسلیت می گویم.

متاسفانه بسیاری از مردم کشور ترکیه و سوریه در زلزله اخیر جان خود را از دست دادند و امروزه تمام دنیا عزادار این واقعه است؛ قبل از آن نیز برای سیل پاکستان عزادار شدیم.

منطقه ما بحران خیز است و به همین دلیل نیاز به آمادگی های بیشتری داریم و توجه به انتقال خون همان توجه به بحران است که اهمیت بالایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عین اللهی: میانگین کاهش ذخایر خونی ایران 8 درصد است

عین اللهی: میانگین کاهش ذخایر خونی ایران 8 درصد است