مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:502023-02-14پزشكي

انجام بیش از 88 هزار تن ضدعفونی بذور غلات در همدان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در سال جاری 88 هزار و 471 تن ضدعفونی بذور غلات انجام شده است.

- شهرام پیشه ور افزود: این عملیات با استفاده از سموم قارچ کش بذور گندم علیه بیماری های بذر زادی نظیر انواع سیاهک ها ضد عفونی می شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه در سطح 27 هزار و 810 هکتار در مزارع و باغات استان مبارزه غیرشیمیایی انجام شده است، تصریح کرد: این مبارزه با استفاده از انواع فرمون ها، سموم میکروبی، تله ها، کارت ها و نوارهای جلب کننده حشرات و سایر مواد و عوامل بیولوژیک نسبت به مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی اقدام می شود.

پیشه ور اضافه کرد: در سطح 95 هزار و 356 هکتار از مزارع و باغات استان مبارزه مکانیکی و زراعی انجام شده و بیش از 116 هزار و 748 هکتار هم عملیات ردیابی و مبارزه با عوامل قرنطینه گیاهی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین این عملیات مربوط به نماتد سیست طلایی سیب زمینی است، خاطرنشان کرد: جوندگان مضر صحرایی یکی از عوامل مهم خسارت زای انواع محصولات زراعی و باغی محسوب می شوند که در برخی از سال ها به دلایل مختلف به حالت طغیانی درمی آیند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، از ابتدای سال تا پایان دی ماه در سطحی افزون بر 3202 هکتار انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام بیش از 88 هزار تن ضدعفونی بذور غلات در همدان

انجام بیش از 88 هزار تن ضدعفونی بذور غلات در همدان