مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 11:252023-02-14بين الملل

مقابله با کودتای آمریکایی در پرو/ایران حامی همه مستضعفان جهان است


قطعاً وظیفه هیسپان تی وی به عنوان تنها رسانه اسپانیولی زبان ایران این است که به جنگ نظام کودتای امپریالیستی برود که به صورت غیرقانونی بر پرو حاکم شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و ادب _ محمدعلی تخت رونده: پرو یکی از غنی ترین کشورهای آمریکای لاتین از منابع طبیعی به ویژه مواد معدنی است.

از دیرباز که استعمارگران اسپانیایی ذخایر قابل توجه از نقره و طلای کشورهای آمریکای جنوبی از جمله پرو را غارت کردند تا همین امروز این رویه شوم ادامه دارد و حالا استعمارگران آمریکایی جای اسپانیایی ها را در آمریکای لاتین با قلدری هرچه تمام تر می خواهند پر کنند.

و امروزه از سوی شرکت های فراملیتی تحت فرمان ایالات متحده پرو به عنوان یک مرکز دارای منابع بسیار سودآور، در نظر گرفته می شود.

دولت چپگرای کاستیو تمام منابع ارزشمند ملی را به نفع مردم فقیر و محروم پرو ملی کرد تا از چنگ اندازی شرکت های غارتگر آمریکایی در امان بمانند ولی همواره روش آمریکا در این گونه موارد توسل به کودتاهای کثیف نئوامپریالیستی توسط عوامل حقیر خود است.

چراکه با استقرار دولت های طرفدار واشنگتن در آمریکای لاتین از جمله پرو که با حمایت ارتش روی کار می آیند منابع ملی به شرکت ها و بانک های خصوصی و گردن کلفت یانکی واگذار می شود تا در ازای اندک دریافتی از بلیط حمایت سران کاخ س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با کودتای آمریکایی در پرو/ایران حامی همه مستضعفان جهان است

مقابله با کودتای آمریکایی در پرو/ایران حامی همه مستضعفان جهان است