مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 15:392023-02-13اقتصادي

حجم آب سد اکباتان به 6 درصد رسید/ میزان بارش ها از سال گذشته کمتر است


محمد ضروری در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه زمستان بسیار خوبی را از نظر بارش برف داریم اظهار کرد: متأسفانه پاییز کم بارش و خشکی داشتیم بنابراین با وجود این بارش ها هنوز هم از میزان بارش سال گذشته و متوسط بلند به لحاظ ارتفاع بارش عقب هستیم اما از نظر نوع و پراکندگی آن وضعیت بهتری داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حجم بارش کم و پراکندگی آن بسیار بود که عمدتاً به تبخیر منجر شد افزود: این بارش ها نوید می دهد که با تداوم بارش ها و رگبار در فروردین ماه حجم مناسبی از آب را پشت دریچه سد اکباتان ذخیره کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه حدود 6 درصد حجم سد اکباتان مملو از آب است تصریح کرد: البته باش ها به صورت برف است و تبدیل به آب و روان آب نشده و در نیمه دوم اسفندماه با افزایش دما و بارش به صورت بارندگی برف و یخ به روان آب تبدیل و در سد ذخیره می شود.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه عظیم آبرسانی میان حوزه ای، حتی اگر این بارش ها را نداشتیم، تابستان سال آینده را نیز با سلامت عبور می کردیم چون ذخیره مناسبی پشت سد تالوار وجود دارد و هماهنگی لازم با وزارت نیرو انجام شده بود که در صورت کاهش بارندگی ها آب مورد نیاز همدان را تأمین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آب سد اکباتان به 6 درصد رسید/ میزان بارش ها از سال گذشته کمتر است

حجم آب سد اکباتان به 6 درصد رسید/ میزان بارش ها از سال گذشته کمتر است