مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 09:352023-02-13اجتماعي

در سه استان برای شناسایی بازماندگان از تحصیل به کد ملی اکتفا نکردیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ هرساله دانش آموزان به دلایل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله محل سکونت تا مدرسه، عدم دسترسی به معلم، - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: امکان شناسایی و کمک رسانی به کودکان بازمانده از تحصیلی که شناسنامه ندارند را از طریق سازمان های رسمی مانند ثبت احوال را نداریم؛ بنابراین باید از ظرفیت های محلی، مانند مسجد محله که یک نهاد اجتماعی است استفاده کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ هرساله دانش آموزان به دلایل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله محل سکونت تا مدرسه، عدم دسترسی به معلم، عدم علاقه به تحصیل و دلایل مختلف دیگر اقدام به ترک تحصیل می نمایند که در این بین تعداد دانش آموزانی که در مناطق روستایی از تحصیل جا مانده اند بیشتر از مناطق شهری می باشد.

این روند علاوه بر تاثیر در موقعیت اجتماعی افراد، بر سطح کیفیت زندگی آن ها تاثیر می گذارد.

از همین رو آموزش و پرورش به منظور شناسایی دانش آموزان ترک تحصیل کرده، اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه شناسایی بازماندگان از تحصیل نمود که با نام سایت طرح شهید محمودوند نیز مطرح شد.

اما در این بین عده ای از کودکان هستند که به دلیل نداشتن شناسنامه و مدارک هویتی نه تنها از تحصیل بلکه از کمک رسانی نیز محروم اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سه استان برای شناسایی بازماندگان از تحصیل به کد ملی اکتفا نکردیم

در سه استان برای شناسایی بازماندگان از تحصیل به کد ملی اکتفا نکردیم