مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:162023-02-12اجتماعي

قصه پرغصه تالاب انزلی/ قرارگاه جهادی احیای تالاب کارساز می شود؟!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت- حمیدرضا دنیادیده: تالاب انزلی یکی از زیباترین و مهم ترین تالاب‎ های طبیعی کشور بوده که باوجود مناظر منحصربه فرد و تنوع زیستی، یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان است.

آنچه تالاب انزلی را خاص کرده نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله های دریایی، چشم اندازی شگفت انگیز را در تالاب بندرانزلی خلق کرده و قایقرانی، ماهیگیری و پرنده نگری از محبوب ترین تفریحات در این تالاب بین المللی است.

سَل انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی با هیچ یک از تالاب های دیگر ایران قابل مقایسه نیست و بنابر گزارش های محیط زیست، این تالاب، زیستگاه لاله های مردابی، محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مأمن پرندگان بومی و مهاجر است و یکی از مهم ترین نقش های آن، تصفیه آب رودخانه ها است.

مهمترین چالش های تالاب انزلی تالاب انزلی در طول 50 سال اخیر با مشکلات زیست محیطی بسیار و بی توجهی مسئولان روبه رو بوده است که تخلیه فاضلاب و ضایعات خانگی و صنعتی، افزایش سطح رسوبات، تغییر کاربری زمین ها و تبدیل بخشی از اراضی حاشیه تالاب به زمین های کشاورزی، احداث موج شکن و یا گسترش گیاه آزولا از نمونه های آن است.

بنابر گزارش های قابل استناد، تالاب انزلی در دهه 50، هشت متر عمق داشت اما عمق این تالاب در سال 1390 به 1٫5 تا 2 متر رسید و در حال حاضر، عمق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پرغصه تالاب انزلی/ قرارگاه جهادی احیای تالاب کارساز می شود؟!

قصه پرغصه تالاب انزلی/ قرارگاه جهادی احیای تالاب کارساز می شود؟!