مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 14:452023-02-10بين الملل

بلاروس تصمیم لهستان برای بستن گذرگاه مرزی را فاجعه بار خواند


بلاروس امروز (جمعه) تصمیم لهستان برای بستن یک پاسگاه مرزی بین دو کشور را فاجعه بار خوانده و گفت که این امر می تواند منجر به فروپاشی در دو طرف مرز شود.

- بلاروس تصمیم لهستان برای بستن گذرگاه مرزی را "فاجعه بار" خواند بلاروس امروز (جمعه) تصمیم لهستان برای بستن یک پاسگاه مرزی بین دو کشور را "فاجعه بار" خوانده و گفت که این امر می تواند منجر به "فروپاشی" در دو طرف مرز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لهستان روز پنج شنبه با استناد به نگرانی های امنیتی اعلام کرد که از ساعت 12 شب به وقت محلی روز جمعه (11 به وقت گرینویچ)، یک گذرگاه مرزی کلیدی به بلاروس در بوبرووینکی را می بندد؛ تحولاتی که روابط خصمانه بین دو کشور را به بدترین حالت خود می رساند.

مینسک روز پنج شنبه از این تصمیم انتقاد کرد؛ اما امروز جمعه در بیانیه ای فراتر رفته و این اقدام را غیرمنطقی و خطرناک خواند.

کمیته مرزی بلاروس در بیانیه ای که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، گفت: اقدامات مقامات لهستان می تواند منجر به فروپاشی دو طرف مرز شود.

لهستان به پناهگاهی کلیدی برای مخالفان دولت الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس تبدیل شده و ورشو از زمانی که متحد اصلی بلاروس - روسیه - به اوکراین در فوریه 2022 حمله کرد، به یکی از سرسخت ترین حامیان کی یف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاروس تصمیم لهستان برای بستن گذرگاه مرزی را فاجعه بار خواند

بلاروس تصمیم لهستان برای بستن گذرگاه مرزی را فاجعه بار خواند