مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 21:402023-02-09سياسي

روستای قرآنی گیلان، ثبت ملی شد


به پاس بیش از چهل سال تلاش جهادی و ثمربخش استاد«فرهاد فلاح پور»، روستای شیخعلی کلایه لاهیجان که همه آن را با عنوان روستای قرآنی گیلان می شناسند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: روستای شیخعلی کلایه لاهیجان، روستایی از توابع رودبنه این شهرستان که جمعیت آن از 500 نفر تجاوز نمی کند اما همه، آن را به روستای قرآنی گیلان می شناسند.

  شیخعلی کلایه لاهیجان امروزه روستای برتر قرآنی است، این روستا از سوی کمیته روستایی و عشایری در چهل و چهارمین طلیعه فجر انقلاب اسلامی طی مراسمی به عنوان روستای برتر قرآنی معرفی شد.

  شیخعلی کلایه مهد و پرورش حفاظ و قاریانی است که از چهل سال پیش تاکنون در مسجد جامع این روستا گرد هم می آمدند؛ قرآن می خواندند، همان نحو قرآنی که خدا به رسولش گفت: بخوان؛ بدون اینکه پیامبرش بتواند بنویسد و بخواند.

    وجه تمایز این روستای برتر قرآنی در کشور، تنوع قرآن آموزان آن است، در شیخعلی کلایه قرآن آموزان فراوانی از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و بزرگسالانی وجود دارند که شب های جمعه هر هفته، همه با هم، همکلاس اند، با هم، کلمه به کلمه، خط به خط، سطر به سطر، صفحه به صفحه و جز به جز قرآن را می خوانند و حفظ می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای قرآنی گیلان، ثبت ملی شد

روستای قرآنی گیلان، ثبت ملی شد