مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 08:402023-02-09ورزشي

وضعیت 24 استاد بزرگ شطرنج ایران/ 7 نفر زیر پرچم دیگر کشورها


یکی از شطرنجبازان ایران درحالی در آستانه استاد بزرگی قرار گرفته که شطرنج ایران پیش از این هم استاد بزرگان زیادی دراختیار داشته که البته بعضا دیگر زیر پرچم کشورمان قرار ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شطرنجبازان حرفه ای و توانمند جهان مانند ورزشکاران دیگر رشته ها، می توانند با قهرمانی در جهان توانمندی خود را به رخ بکشانند اما علاوه بر این، آنها با دستیابی به عناوین برجسته و اختصاصی هم مهر تاییدی بر قابلیت ها توانمندی های شان بزنند، عناوینی مانند استاد بزرگ استاد بزرگی عنوانی اختصاصی برای شطرنجبازان است که فدراسیون جهانی این رشته (فیده) تنها به شطرنجبازان قابل این رشته اختصاص می دهد.

فیده برای معرفی یک شطرنجباز به عنوان استاد بزرگ متر و معیارهای متفاوتی دارد که قهرمانی جوانان، بانوان و پیشکسوتان جهان، 16 نفر برتر جام جهانی، حضور در سه تورنمنت بین المللی با شرایط مورد تایید فیده و البته البته دستیابی به ریتینگ 2500 از جمله آنها به حساب می آید.

با لحاظ کردن این معیارها تاکنون شطرنجبازانی از ایران در هر دو بخش مردان و بانوان موفق به کسب عنوان ارزشمند استاد بزرگ از فیده شده اند.

بردیا دانشور جدیدترین شطرنجباز ایرانی است که موفق به کسب نورم استاد بزرگی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت 24 استاد بزرگ شطرنج ایران/ 7 نفر زیر پرچم دیگر کشورها

وضعیت 24 استاد بزرگ شطرنج ایران/ 7 نفر زیر پرچم دیگر کشورها