مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 18:102023-02-08اقتصادي

درخواست پتروشیمی ها برای اصلاح نرخ خوراک گاز


برخی فعالان صنعت پتروشیمی می گویند: با اصلاح قیمت خوراک گاز، امکان استمرار تولید محصولات پتروشیمی و ارزآوری برای کشور حفظ خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیروز موسوی روز چهارشنبه در نشستی خبری در خصوص آخرین وضعیت مجتمع های پتروشیمی متانولی کشوراظار کرد: مساله مهم بازنگری نرخ خوراک پتروشیمی ها است، این موضوع می تواند صنعت را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت خوراک اکنون 25 درصد مربوط به قیمت گاز اروپا و 25 درصد آمریکا است، در اروپا قیمت بالا بیشتر هزینه انتقال است.

وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش قیمت گاز در اروپا و تاثیر آن بر قیمت خوراک پتروشیمی ایران، جنگ در اوکراین نیز باعث کاهش قیمت متانول در جهان شده است که فشار مضاعفی بر متانول سازان ایران داشته است، گفت: هزینه حمل نیز 15 تا 20 درصد بد از جنگ اوکراین افزایش داشته است که این موضوع بر اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با بیان اینکه متانول ایران حاشیه سود کمی دارد و رقبا می توانند جای محصولات ایرانی را بگیرند، گفت: در حالی که دو درصد از گاز تولیدی در پتروشیمی های متانولی مصرف می شود اما تاثیر زیادی بر بازار ارز کشور دارند.

همچنین رضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی سبلان در این نشست با بیان اینکه قیمت تمام شده یک تن متانول حدود 64 درصد مربوط به گاز خوراک است، گفت: هر ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پتروشیمی ها برای اصلاح نرخ خوراک گاز

درخواست پتروشیمی ها برای اصلاح نرخ خوراک گاز