مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 14:002023-02-08اقتصادي

نرخ های مالیاتی برای سال آینده تغییر نکرده است


سازمان برای سال آینده پایه مالیاتی جدیدی وضع نکرده و نرخ های مالیاتی نیز تغییر نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داوود منظور ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار کرد: سازمان برای سال آینده پایه مالیاتی جدیدی وضع نکرده و نرخ های مالیاتی نیز تغییر نکرده است و حتی در این راستا نسبت به امسال حدود هفت واحد معادل 18 درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی در خصوص تولید آن است که بار مالیاتی این بخش را سنگین وضع نکند اما نرخ مالیات نیز خود به خود متناسب با نرخ تورم افزایش می یابد همان طور که به تناسب نرخ 40 درصدی تورم، مالیات بر ارزش افزوده نیز 40 درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به سایر منابع در بخش وصول مالیاتی گفت: پرونده های معوق مالیاتی زیادی در هیأت های حل اختلاف وجود دارد که عدد آنها به 290 هزار میلیارد تومان می رسد که از این میزان امسال 40 درصد گرفته شده و باقی آن مانده است و پیش بینی می شود با تعیین تکلیف این پرونده ها، 60 تا 70 هزار میلیارد تومان وصول کنیم.

منظور افزود: پرونده های زیادی از بانک ها در خصوص اختلافات در بخش ارز و پرداخت سود سپرده ها نیز وجود دارد که تا چند سال آینده تعیین تکلیف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ های مالیاتی برای سال آینده تغییر نکرده است

نرخ های مالیاتی برای سال آینده تغییر نکرده است