مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 11:202023-02-08اقتصادي

ارزان سازی آبزیان با فراوری محقق می شود


عضو انجمن صنعت تولید و فرآوری مواد پروتئنی کشور گفت: سعی داریم برای ارزان سازی محصولات آبزیان در قالب غذاهای ترکیبی به این امر جامه عمل بپوشانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، گشت و گذاری در بازار آبزیان کشور نشان از قیمت بالای انواع ماهی و میگو دارد.

قزل آلا از پر مصرف ترین انواع ماهی هر کیلو بین 120 تا 130 هزار تومان است.

میگو نیز بین 200 تا 400 هزار تومان متغیر است.

ایران ظرفیت بالایی در تنوع آبزیان و پرورش این ماده پروتیینی دارد اما گرانی گوشت آبزیان سبب شده تا سهم ناچیزی در سبد خوراک خانوار ایرانی داشته باشد.

در حال حاضر دو محصول کنسروی تن ماهی و رب گوجه فرنگی مشمول قیمت گذاری دولتی هستند با این وجود قیمت 30 تا 50 هزار تومانی کنسرو ماهی بازار تقاضای آن را در سال جاری 50 درصد کاهش داده است.

محمود معلم، عضو انجمن صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتیینی کشور در پاسخ به این پرسش مهر که چگونه می توان با ظرفیت بالایی که کشور در حوزه آبزیان دارد به سوی ارزان سازی گوشت آبزیان رفت، گفت: کنسرو ماهی محصولی حدوداً 180 گرمی است که 80 درصد یعنی بین 110 تا 140 گرم آن ماهی است.

وی افزود: بهای تمام شده این محصول بالای 45 هزار تومان است که با قیمت گذاری دستوری برخی تولیدکنندگان از کیفیت و کمیت ماهی کم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزان سازی آبزیان با فراوری محقق می شود

ارزان سازی آبزیان با فراوری محقق می شود