مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 09:352023-02-08بين الملل

اتهام زنی متقابل در شورای امنیت بر سر گزارشی درباره سلاح شیمیایی در سوریه


هشت عضو شورای امنیت به علت گزارشی ادعایی درباره سلاح شیمیایی در دوما، دمشق را به ارتکاب این حمله شیمیایی متهم کردند، در مقابل دمشق و مسکو نسبت به بی طرفی این سازمان ابراز تردید کردند.

- هشت عضو شورای امنیت به علت گزارشی ادعایی درباره سلاح شیمیایی در دوما، دمشق را به ارتکاب این حمله شیمیایی متهم کردند، در مقابل دمشق و مسکو نسبت به بی طرفی این سازمان ابراز تردید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، تعدادی از اعضای شورای امنیت در جلسه روز سه شنبه این شورا پس از انتشار گزارشی که دمشق را مسؤول حمله با گاز کلر به دوما در سال 2018 معرفی کرد، از سوریه خواستند تضمین هایی در خصوص ممنوعیت سلاح های شیمیایی بدهد؛ اتهامی که از سوی دمشق و مسکو رد شد.

سازمان منع سلاح های شیمیایی اواخر ژانویه در گزارشی دمشق را متهم کرد که سال 2018 با استفاده از گاز کلر به شهر دوما واقع در نزدیکی دمشق حمله کرد و در آن حمله 43 تن کشته شده اند.

در گزارش این سازمان آمده است، محققان به این نتیجه رسیدند که دلایل منطقی برای این گمان وجود دارد که در طول جنگ در سوریه، دستکم یک دستگاه بالگرد مدل ام ای 17/8 متعلق به نیروی هوایی سوریه دو سیلندر گاز سمی را بر روی شهر دوما پرتاب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام زنی متقابل در شورای امنیت بر سر گزارشی درباره سلاح شیمیایی در سوریه

اتهام زنی متقابل در شورای امنیت بر سر گزارشی درباره سلاح شیمیایی در سوریه