مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 20:452023-02-07اجتماعي

شیرابه ها روزانه سطح زیادی از جنگل هیرکانی را نابود می کند


معاون محیط زیستی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تولید روزانه هزار و 200 مترمکعب شیرابه زباله سطح زیادی از جنگل های هیرکانی را نابود می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایرج حشمتی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه اطفای حریق میانکاله با بیان این که یکی از اصلی ترین مشکل در حوزه محیط زیست مربوط به دانش کم است، افزود: مازندران با داشتن 400 کیلومتر نوار ساحلی، بیش از یک میلیون هکتار جنگل هیرکانی و فسیل زنده، وجود 22 درصد مناطق حفاظت شده ظرفیت های بی شماری دارد.

وی با اظهار این که در حوزه اقلیم نیز مازندران غنی است و از اقلیم جلگه ای، کوهستانی و جنگلی دارد، گفت: زیست مرزها ارزشمندترین اکوسیستم های کشور هستند و بیشترین تنوع زیستی را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: توسعه ناپایدار در اکوسیستم های منطقه ای و بین المللی تأثیر دارد و امروز شاهد ریزگردهایی هستیم که منشأ خارجی دارند و باید در بهبود کانون های گرد و غبار اقدام شود.

حشمتی با عنوان این که مازندران دارای ویژگی های منحصربفردی است، افزود: سرانه میزان زباله در استان هزار گرم است و این میزان در کشور 600 گرم است.

وی با بیان این که 46 درصد کشور زیرپوشش تصفیه فاضلاب قرار دارد و این میزان در مازندران 13 درصد است، گفت: روزانه سه هزار تن زباله از 55 هزار تن زباله کشور مربوط به مازندرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرابه ها روزانه سطح زیادی از جنگل هیرکانی را نابود می کند

شیرابه ها روزانه سطح زیادی از جنگل هیرکانی را نابود می کند