مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-07اقتصادي

رتبه نخست گیلان در پرورش ماهی قرمز تزیینی


مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به رتبه نخست گیلان در پرورش ماهی های ماهی های تزیینی قرمز گفت: گیلان با تولید سالانه بیش از 30 میلیون قطعه ماهی قرمز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، کوروش خیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش ماهی تزیینی قرمز برای ایام نوروز یکی از راه های منبع درآمد مهم در استان کشور است، اظهار کرد: امسال بیش از 30 میلیون قطعه ماهی قرمز در استخر های کوچک و بزرگ گیلان پرورش داده شده و آماده عرضه به بازار عید کشور است.

وی قیمت هر قطعه ماهی قرمز سه دم در اندازه متوسط به صورت کل فروشی و در استخر های پرورش ماهی را پنج هزار تومان عنوان کرد و گفت: با احتساب قیمت های فعلی، پیش بینی می شود، پرورش دهندگان ماهی قرمز در گیلان امسال بیش از 150 میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

مدیرکل شیلات گیلان از رتبه نخست گیلان در پرورش ماهی های ماهی های تزیینی قرمز خبر داد و افزود: گیلان با تولید سالانه بیش از 30 میلیون قطعه ماهی قرمز، رتبه اول تولید این گونه از ماهیان زینتی را از آن خود کرده است.

به گفته خلیلی در حال حاضر این گونه ماهی در پنج شهرستان رشت، فومن، شفت، صومعه سرا و سیاهکل تولید می شود.

وی با بیان اینکه پرورشِ ماهی قرمز در گیلان برای 750 نفر شغل ایجاد کرده است، گفت: بیش از 90 درصد ماهی قرمز تولید گیلان، به استان های دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست گیلان در پرورش ماهی قرمز تزیینی

رتبه نخست گیلان در پرورش ماهی قرمز تزیینی