مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 13:352023-02-06دانش

نانوکانال ها هم می توانند برای یادگیری استفاده شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان مؤسسه ملی گرافن (NGI) در دانشگاه منچستر و ecole Normale Superieure (ENS) در پاریس، امکان یادگیری هبیایی را در نانوکانال های مصنوعی نشان دادند، - محققان مؤسسه ملی گرافن (NGI) امکان یادگیری هبیایی را در نانوکانال های مصنوعی نشان دادند، جایی که این کانال ها حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را به نمایش می گذارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان مؤسسه ملی گرافن (NGI) در دانشگاه منچستر و ecole Normale Superieure (ENS) در پاریس، امکان یادگیری هبیایی را در نانوکانال های مصنوعی نشان دادند، جایی که این کانال ها حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را به نمایش می گذارند.

یادگیری هبیایی (Hebbian Learning) یک اصطلاحات فنی است که توسط دونالد هب در سال 1949 ایجاد شد و یادگیری را با انجام مکرر یک عمل نشان می دهد.

یادگیری هبیایی یک ابزار یادگیری خوب است.

این روشی است که افراد برای انجام یک عمل به آن عادت می کنند.

همانند آنچه که در شبکه های عصبی اتفاق می افتد، دانشمندان توانستند حضور حافظه را در کانال های دو بعدی با ابعاد متفاوت از چند نانومتر تا چند آنگستروم نشان دهند.

این کار با استفاده از نمک های ساده نظیر نمک طعام در آب انجام می شود، که از طریق نانوکانال و با استفاده از ولتاژ اسکن/پالس صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوکانال ها هم می توانند برای یادگیری استفاده شوند

نانوکانال ها هم می توانند برای یادگیری استفاده شوند