مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-06سياسي

همایش علمی بررسی وضعیت زیستی تالاب میقان برگزار شد


همایش علمی بررسی وضعیت زیستی تالاب میقان در دانشگاه اراک برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک همایش علمی بررسی وضعیت زیستی تالاب میقان به منظور بررسی وضعیت زیستی این تالاب، فرصت ها و تهدیدها با حضور مدیران استانی، اساتید، دانشجویان و جمعی از تشکل های زیست محیطی در سالن علم الهدی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک برگزار شد.

در  این همایش ذوالفقاری رییس دانشگاه اراک ضمن  تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت علم ، فناوری و نوآوری علمی تاکید کرد.

رییس دانشگاه اراک محیط زیست را یک مسئله دینی و اخلاقی خواند که باید تمام الزامات آن رعایت شود و نباید به بهانه تولید  محیط زیست را آلوده و تخریب کرد.

وی در ادامه افزود: با راهکارهای علمی میتوان هم محیط زیست سالم و هم اقتصادی شکوفا داشت و اگر در بعضی از موضوعات و مسائل زیست محیطی به بن بست برمی خوریم به این دلیل است که به حوزه علم و فناوری رجوع نکرده ایم.

ذوالفقاری با اشاره به وضعیت صنعتی استان افزود: تعامل و راههای ارتباطی دانشگاه با صنعت همیشه باید مد نظر قرار گیردو سعی بر این است که بسیاری از معضلات زیست محیطی که اکنون در استان وجود دارد از طریق حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه  پیگیری و راهکارهای  عملی رفع این مشکلات  در کلاسهای درس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش علمی بررسی وضعیت زیستی تالاب میقان برگزار شد

همایش علمی بررسی وضعیت زیستی تالاب میقان برگزار شد