مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 12:052023-02-06ورزشي

بانوی سراوانی برای 75 نفر اشتغال ایجاد کرده است


ساجده سپاهی، بانوی بلوچ اهل شهرستان سراوان است که در کنار حفظ میراث کهن بلوچستان، برای 75 بانوی سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال کرده است.

- ساجده سپاهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: من ساکن سراوان هستم و مانند بسیاری از دختران بلوچ، از کودکی با هنر سوزن دوزی آشنا شدم و سپس بصورت علمی تر، این مهارت را دنبال کردم.

صنعتگر و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان وبلوچستان با بیان اینکه دارای مدرک فنی وحرفه ای در رشته های سوزن دوزی و قلاب بافی است، افزود: به عقیده من سعی و تلاش، ایده پردازی، جسارت و ریسک پذیری است که می تواند انسان را به موفقیت برساند.

وی بیان کرد: هم اکنون 75 دختر و بانوی سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، با ما همکاری دارند و توانسته اند با استفاده از هنر سوزن دوزی به خودکفایی برسند.

سپاهی افزود: دوره های آموزش قلاب بافی نیز تاکنون برای 40 بانوی مددجوی تحت پوشش کمیته امداد برگزار شده است و انشا الله تداوم خواهد داشت.

سپاهی اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه های مختلف می تواند تا حد زیادی به معرفی این هنر و افزایش فروش کمک کند، به همین دلیل از سال 98 تاکنون سعی کردیم در ادوار مختلف نمایشگاه ها حضور فعال داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوی سراوانی برای 75 نفر اشتغال ایجاد کرده است

بانوی سراوانی برای 75 نفر اشتغال ایجاد کرده است