مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-06اقتصادي

اقتصاد چین نیازمند اصلاحات است


صندوق بین المللی پول (IMF) توصیه کرده است که اقتصاد چین در حال بازگشت است اما پکن باید سیاست کنونی خود را تغییر و اجازه دهد تا شرکت های دولتی و خصوصی افزایش یابند.

- صندوق بین المللی پول (IMF) توصیه کرده است که اقتصاد چین در حال بازگشت است اما پکن باید سیاست کنونی خود را تغییر و اجازه دهد تا شرکت های دولتی و خصوصی افزایش یابند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اکونومیک، مقامات صندوق بین المللی پول اظهار کردند که اقتصاد شماره دو جهان با وجود بازگشت از کووید-19 هنوز با پتانسیل کامل خود عمل نمی کند.

این مقامات در یک کنفرانس خبری آنلاین که با آغاز ارزیابی سالانه اقتصاد چین همراه بود، به خبرنگاران گفتند: اصلاحات ساختاری کلیدی باید دوباره تسریع شود تا رشد بالقوه چین افزایش یابد.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود از چین برای مدیریت اولیه این بیماری همه گیر قدردانی اما تاکید کرد: عواملی که رشد اقتصادی را در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش دادند، می توانند عملکرد اقتصادی امسال را نیز مختل کنند، مگر اینکه به درستی مورد توجه قرار گیرند.

بخش بیمار املاک و مستغلات چین، کاهش جمعیت، کاهش رشد بهره وری و عدم اطمینان در مورد احتمال ظهور انواع جدید کووید از جمله دلایل نگرانی محسوب می شوند که در این گزارش ذکر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد چین نیازمند اصلاحات است

اقتصاد چین نیازمند اصلاحات است