مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:202023-02-06پزشكي

امسال 9 نوزاد سالم از مادران مبتلا به ایدز در کرمانشاه متولد شدند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال 14 مورد مادر باردار اچ وی ای مثبت شناسایی شده که تاکنون 9 مورد از این تعداد نوزاد سالم به دنیا آورده چون تحت پوشش درمان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در مقایسه با پیشرفت های پزشکی قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: قبل از انقلاب در استان کمتر از 50 واحد بهداشتی داشتیم در حالی که الان 999 واحد بهداشتی از مرکز جامع سلامت گرفته تا پایگاه و خانه های بهداشت در حال ارائه خدمت هستند که 700 واحد از این تعداد در روستاها واقع هستند.

  وی ادامه داد: پزشک در زمان قبل از انقلاب از کشورهای خارجی بودند که خوشبختانه الان فقط 254 پزشک و 54 داندانپزشک در 35 مرکز در روستاهای استان مشغول خدمات رسانی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث امید به زندگی، اضافه کرد: امید به زندگی قبل از انقلاب 55 سال بود و الان بالای 75 سال(برای مردان 76 سال و خانم ها 79 سال) افزایش یافته است.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر استان در بحث آزمایشگاهی، افزود: در حال حاضر تمام شهرستان های استان مجهز به آزمایشگاهی خوب هستند به طوریکه روزانه آب شرب مردم چند بار آزمایش می شود و دیگر نیازی به ارسال به مرکز استان نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 9 نوزاد سالم از مادران مبتلا به ایدز در کرمانشاه متولد شدند

امسال 9 نوزاد سالم از مادران مبتلا به ایدز در کرمانشاه متولد شدند