مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:252023-02-06بين الملل

مقام اطلاعاتی سابق عراق: آمریکا صدام را مانعی بر تسلط جهان می دید


یک مسؤول اطلاعاتی سابق عراق در سخنانی گفت که دولت آمریکا در زمان جورج بوش پسر، دیکتاتور سابق عراق را مانعی در مقابل پیاده سازی طرح خود برای تسلط بر جهان و تک قطبی کردن آن می دانست و به همین دلیل سرنگونی وی را کلید زد.

- یک مسؤول اطلاعاتی سابق عراق در سخنانی گفت که دولت آمریکا در زمان جورج بوش پسر، دیکتاتور سابق عراق را مانعی در مقابل پیاده سازی طرح خود برای تسلط بر جهان و تک قطبی کردن آن می دانست و به همین دلیل سرنگونی وی را کلید زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالم الجمیلی که پیش از سال 2003 مسؤول پرونده آمریکا در سازمان اطلاعات عراق بود، در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که طرح واشنگتن برای سرنگونی رژیم بعث عراق پس از پیروزی جرج دبلیو بوش در انتخابات آغاز شد؛ چراکه آمریکایی ها صدام را مانعی برای رسیدن به تک قطبی در جهان می دیدند.

الجمیلی در این باره تصریح کرد: آنها گزینه تغییر رژیم در بغداد را با هدف دستیابی به برتری آمریکا بر جهان اتخاذ کردند.

نظریه پردازان آنها معتقد بودند که صدام پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1990 مانع از دستیابی به تک قطبی می شود.

وی افزود: آنها با حمله تروریستی به مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون راه خود را پیدا کردند تا دستور کار خصمانه شان را تحمیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام اطلاعاتی سابق عراق: آمریکا صدام را مانعی بر تسلط جهان می دید

مقام اطلاعاتی سابق عراق: آمریکا صدام را مانعی بر تسلط جهان می دید