مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:002023-02-06سياسي

اولین مهمان خارجی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بود؟


نخستین مهمان خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به تهران آمد و با امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب دیدار داشت و پیروزی انقلاب را تبریک گفت، - نخستین مهمان خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به تهران آمد و با امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب دیدار داشت و پیروزی انقلاب را تبریک گفت، رهبر جنبش رهایی بخش فلسطین یعنی یاسر عرفات بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 28 بهمن سال 1357 دقیقا 6 روز پس از پیروزی انقلاب، یاسر عرفات که جنبش رهایی بخش فلسطین یعنی جنبش فتح را تاسیس کرده و در زمان حکومت محمدرضا شاه نیز مورد غضب حکومت وقت ایران بود، در سفر به تهران که به لحاظ امنیتی به صورت مخفی و اعلان نشده، انجام شد پس از ورود در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: ایران و امام خمینی (ره) نشان دادند که امت ما(مسلمانان) هیچ گاه سر فرود نخواهد آورد.

ایرانیان، حصاری را که بر اطراف برادران فلسطینی بود شکستند و این انقلاب بزرگ شما ضامن پیروزی ماست.

ورود یاسر عرفات و هیات فلسطینی به ایران به عنوان اولین مهمانان و شخصیت های خارجی به ایران از جنبه های مختلفی دارای اهمیت است.

از یک طرف سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) به رهبری یاسر عرفات در آن برهه زمانی به عنوان رسمی ترین گروه مبارز فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی شناخته می شد و طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مهمان خارجی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بود؟

اولین مهمان خارجی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که بود؟