مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 21:302023-02-05سياسي

سطوح و مدل های کارآفرینی و مشاغل در ایران


مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: به طور کلی مشاغل یا از جنس تولید هستند و یا به منظور توزیع و ارائه خدمات مختلف ایجاد می شوند.

- حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، 16 بهمن در وبینار آموزشی با موضوع سطوح و مدل های کارآفرینی و مشاغل در ایران که به همت این خانه خلاق برگزار شد، با تشریح انواع مدل های کار و درآمد عنوان کرد: تولید یکی از مهم ترین مدل های کار و درآمد است؛ تولید می تواند از منظرهای مختلف و به اشکال متنوعی انجام گیرد؛ مثلاً تولید به مثابه استخراج مواد از طبیعت، مانند استخراج نفت و سنگ آهن.

وی با بیان اینکه معمولا تولیدات از دسته استخراج به صورت مستقیم توسط دولت ها انجام شده یا به شرکت های محدودی واگذار می شود، افزود: گاهی تولید به مثابه تبدیل مواد معدنی به مواد اولیه است؛ مانند تبدیل سنگ آهن به ورق، لوله، پروفیل و تیر آهن با تبدیل مواد نفتی به مواد خام پلاستیکی، پلی اکریل و امثال اینها.

این دسته از تولید معمولاً در بخش خصوصی صورت می گیرد ولی از جنس مشاغل فراگیر نیستند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سطوح کار و درآمدزایی تولید به مثابه صنایع بزرگ است؛ صنایعی همچون خودروسازی، هواپیماسازی و واگن سازی یا تولید سیمان را می توان از این دسته برشمرد که باز هم از مشاغل فراگیر نبوده و منحصر در دست دولت ها و یا شرکت های بزرگ است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطوح و مدل های کارآفرینی و مشاغل در ایران

سطوح و مدل های کارآفرینی و مشاغل در ایران