مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 21:102023-02-05سياسي

سلامت اجتماع در گرو رعایت حقوق متقابل است


کارهای شهروندان به اصلاح در نمی آید مگر با صالح بودن سرپرستان و سرپرستان صالح و شایسته نمی شوند مگر بر ایستادگی و پایداری ورزیدن شهروندان بر روی حقوق خود.

- امروز 16 بهمن ماه، اولین روز از همایش بین المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، در مرکز همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این همایش، محمد مهدی جعفری، استاد ادبیات عرب دانشگاه شیراز به ارائه مقاله خود با عنوان سلامت اجتماعی و حقوق متقابل پرداخت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در تعریف سلامت اجتماعی، تصریح کرد: جامعه شناسان در زمینه مفهوم سلامت اجتماعی، معتقدند که اگر فردی سلامت اجتماعی را دارا باشد خود را در جمع می یابد و در جمع احساس رضایت و در امور مشارکت می کند، جامعه را می پذیرد و جامعه نیز او را می پذیرد.

وی ادامه داد: از دیدگاه جامعه شناسان از جمله عوامل تاثیرگذار بر سلامت؛ بی عدالتی و تبعیض در تامین سلامت افراد جامعه است که این امر نقش مهمی در بیماری های جامعه دارد.

امام علی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند حسد، تندخویی و سوء ظن به دیگران و مانند این ها، درمان هایی در نهج البلاغه ارائه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت اجتماع در گرو رعایت حقوق متقابل است

سلامت اجتماع در گرو رعایت حقوق متقابل است