مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:402023-02-05اقتصادي

تولید بیش از یک میلیون تن محصولات شیلاتی در ایران


شهرکرد_ رییس سازمان شیلات ایران گفت: در ایران تولید شیلات یک میلیون و 256 هزار تن است که از این میزان 702 هزار تن در حوزه صید و صیادی و 557 هزار تن نیز در حوزه آبزی پروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین حسینی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح فاز اول مجتمع گلخانه ای شهید وجدی دستگرد شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه ایران، کشوری کم آب و حادثه خیز است اظهار کرد: الگوی کشت که بیش از 50 سال درصدد اجرای آن بودند در دولت فعلی ابلاغ شد.

وی افزود: یکی از الزامات تحقق الگوی کشت، مدیریت کشت محصولات آب بر است، برای اینکه این مهم رخ دهد باید در محیط های مدیریت و کنترل شده ازجمله گلخانه ها انجام شود، تا فراهمی محصول در فصول مختلف، مدیریت آب و حفظ محصول در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، سرما و گرمای زیاد، محقق شود و همواره تحت کنترل باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از استراتژی های اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها، است، به ویژه کشت محصولات صیفی و سبزی در گلخانه ها که با هدف تولید مصرف داخلی، محصولات ارزآور و مدیریت انتقال آب به جای محصول انجام می شود.

حسینی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری با اینکه بسیار دیر در عرصه توسعه گلخانه ها ورود کرده است اما هم اینک 56 هکتار گلخانه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از یک میلیون تن محصولات شیلاتی در ایران

تولید بیش از یک میلیون تن محصولات شیلاتی در ایران