مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 12:152023-02-05اقتصادي

خودکفایی در احداث خطوط ریلی مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی


معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای عرصه ساخت راه آهن بعد از انقلاب اسلامی در کشور خودکفایی در تولید ریل و سوزن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی ضمن تبریک و تهنیت دهه مبارک فجر گفت: با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک ایران یکی از مهمترین اهداف چند سال اخیر در توسعه شبکه ریلی کشور، تکمیل کریدورهای ترانزیتی شمال- جنوب و شرق به غرب و است که با این رویکرد در حال حاضر 770 کیلومتر مسیر ریلی در این کریدورها در قالب 5 طرح ریلی در دست ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف دوم اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار و مراکز ورودی و خروجی کشور و بنادر هدف سوم اتصال مراکز استان ها به شبکه ریلی کشور است که با همین رویکرد تاکنون 22 مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده است که 10 مورد آن بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی از افتتاح 406 کیلومتر مسیر ریلی تا سال آینده خبر داد و گفت: 155 کیلومتر از مسیر ریلی چابهار-زاهدان حدفاصل زاهدان تا خاش در سالجاری به بهره برداری رسید و تا بهار سال 1402 راه آهن رشت- کاسپین به طول 35 کیلومتر، راه آهن همدان- سنندج به طول 151 کیلومتر و راه آهن میانه- اردبیل به طول 175 کیلومتر تا سال آینده به شبکه ریلی کشور افزوده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در احداث خطوط ریلی مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی

خودکفایی در احداث خطوط ریلی مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی