مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 08:052023-02-05اجتماعي

مسافران چقدر مقصر انباشت زباله در ساحل خزر هستند؟


«محمودآباد» یکی از قطب های گردشگری استان مازندران است؛ شهری ساحلی و پُرطرفدار که شاید همین ویژگی باعثِ تولید زباله بیشتر در منطقه اش شده باشد.

- محمودآباد یکی از قطب های گردشگری استان مازندران است؛ شهری ساحلی و پُرطرفدار که شاید همین ویژگی باعثِ تولید زباله بیشتر در منطقه اش شده باشد.

طبق عکس های منتشرشده در گزارش تصویری ایسنا، در حال حاضر زباله ها در فاصله کمتر از 20 متری ساحل در میان ساختمان های مسکونی، اداری و ویلاهای تفریحی دیده می شود.

این شرایط، برای مردم منطقه مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

همچنین بوی نامطبوع تا شعاع یک کیلومتری از منطقه کاملاً احساس شده، شیرابه حاصل از دپوی غیراصولی زباله به دریای خزر می شود؛ این ها همگی یعنی دشمن محیط زیست، گردشگری و فرهنگ عمومی.

اولین و اساسی ترین پرسشی که به ذهن بینندگانِ این تصاویر خطور می کند، این است که این زباله ها کار کیست و چرا این جاست؟ آیا پاک سازی و حفاظت از حریم سواحل بر عهده مردم بومی ساحل هاست؟ اگر نه، چرا نهادهای متولّی ترک فعل کرده اند؟ آیا ساخت وسازهای نامتناسب که به تجاوز به ساحل منجر شده، خطرناک نیستند؟ چه کسانی آن ها را ساخته اند و به چه علّت همچنان ادامه دارد؟ محمد درویش، کنشگر و پژوهشگر محیطی در گفت وگو با ایسنا درباره تأثیر فرهنگ مردم زیست بوم ساحلی در می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسافران چقدر مقصر انباشت زباله در ساحل خزر هستند؟

مسافران چقدر مقصر انباشت زباله در ساحل خزر هستند؟