مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 17:102023-02-02سياسي

هشدار عواقب حفاری های جدید شرکت نفت در تالاب هورالعظیم


رییس مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از فعالیت مجموعه نفت در تالاب هورالعظیم و تاثیر آن بر خشکی این تالاب گفت: شرکت نفت عزم دارد در مخزن شماره یک تالاب هورالعظیم حفاری کند و آن را خشک کند؛ - اگر این حفاری انجام شود چیزی به نام تالاب هورالعظیم باقی نمی ماند.

قاسم ساعدی در مراسم روز جهانی تالاب ها که امروز (13 بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه تالاب ها ثروت هستند، اظهار کرد: اهمیت تالاب ها بر هیچکس پوشیده نیست؛ تالاب های متنوعی در ایران وجود دارد و خوزستان قطب تالاب ها است؛ معیشت مردم رابطه مستقیمی با تالاب ها دارد بنابراین توجه نکردن به آن ها به معنی توجه نکردن به معیشت و عرصه و حیات انسان ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در دولت هایی که آمدند و رفتند، خوزستان در عرصه تالاب ها و محیط زیست بسیار مورد بی مهری قرار گرفته است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: امسال شعار روز جهانی تالاب ها وقت احیای تالاب ها است تعیین شده است؛ گرچه این جمله تکان دهنده و به معنی این است که تالاب ها مرده اند اما جای امیدواری است که احیا شوند.

ساعدی با بیان اینکه مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست بالاتر از همه نهادها و وزارت خانه ها است، عنوان کرد: تالاب ها ریه جهان و طبیعت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار عواقب حفاری های جدید شرکت نفت در تالاب هورالعظیم

هشدار عواقب حفاری های جدید شرکت نفت در تالاب هورالعظیم