مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 12:202023-02-02بين الملل

اولین سفر وزیر امور خارجه قزاقستان به عمان پس از 30 سال روابط دوجانبه


وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر رسمی یک روزه به عمان با مقامات مختلف این کشور دیدار و در زمینه های مختلف گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر رسمی یک روزه وارد عمان و با مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

سفر رییس نهاد دیپلماتیک قزاقستان به مسقط با دعوت طرف عمانی و برای اولین بار در 30 سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور صورت گرفت.

تلئوبردی در ابتدای این سفر با اسد بن طارق ، معاون نخست وزیر عمان در امور بین الملل دیدار و ابعاد اصلی روابط دوجانبه و مسائل مهم دستور کار بین المللی را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در بخشی از سخنان خود با بیان این که عمان یکی از کشورهای است که در سال های اول استقلال به آستانه کمک کرد، گفت: ما برای همکاری با مسقط اهمیت زیادی قائل هستیم.

در این دیدار بر لزوم توسعه تماس ها در بالاترین سطح اشاره و تمایل متقابل دو طرف برای ایجاد انگیزه جدید به همکاری های دوجانبه ابراز شد.

در مذاکرات وزیر خارجه قزاقستان با عمان بدر البوسعیدی ، وزیر امور خارجه عمان طیف وسیعی از مسائل همکاری سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه بررسی و به توسعه پویا و تدریجی روابط دو کشور اشاره شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین سفر وزیر امور خارجه قزاقستان به عمان پس از 30 سال روابط دوجانبه

اولین سفر وزیر امور خارجه قزاقستان به عمان پس از 30 سال روابط دوجانبه