مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 10:412023-02-02فرهنگي

نامزدی هایی که در اسکار لغو شدند


آکادمی اسکار در طول تاریخ بیش از 9 دهه برگزاری، در چند مورد تصمیم گرفت نامزدی فرد یا فیلمی را برای کسب جایزه به دلایل مختلف لغو کند.

- جی پلاس ، پس از حواشی پیرامون نامزدی پر حرف و حدیت آندره آ ریسبرو برای فیلم برای لزلی در شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن که با اعتراضاتی همراه شد بود، آکادمی در نهایت برای بررسی شرایط لغو نامزدی و یا ادامه کار این هنرمند تشکیل جلسه داد و در نهایت او را برای ادامه حضور در جوایز اسکار 2023 رد صلاحیت نکرد.

ایسنا نوشت؛ اگرچه ریسبرو در نهایت توانست نامزدی خود را در جوایز اسکار حفظ کند اما آکادمی طی سالیان گذشته در چند مورد اقدام به رد صلاحیت و لغو نامزدی افراد و فیلم های در این جوایز سینمایی کرده بود.

در اولین مراسم اسکار در سال 1929، چارلی چاپلین نامزد دریافت چهار جایزه بهترین بازیگر مرد، بهترین نویسنده، بهترین فیلم و کارگردانی برای فیلم سیرک شد، چرا که آکادمی اعتقاد داشت یا به شکل دقیق تر ترسیده بود که چاپلین هر چهار جایزه را کسب کند و به همین دلیل نامزدی های فردی او را لغو کرد و در عوض یک جایزه افتخاری ویژه برای نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم سیرک به او اعطاء کرد.

فیلم سیرک -1928 در سال 1954، وسترن هوندو ساخته جان فارو با بازی جان وین نامزد بهترین فیلمنامه شد، اما بعداً وقتی مشخص شد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامزدی هایی که در اسکار لغو شدند

نامزدی هایی که در اسکار لغو شدند