مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 23:302023-02-01سياسي

دعوای ایران و آمریکا تمدنی است/ در تبیین مخاطب شناسی نداریم


یک پژوهشگر حوزه تاریخ سیاسی معاصر با تأکید بر اینکه دعوای ایران و آمریکا تمدنی است و رسانه برای تبیین باید جریان دعوای تمدنی را بشناسد گفت: -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا زادبر امشب در نشست تبیینی ایران استوار، عبور از پیچ های تاریخی به جریانات فکری سیاسی و جدال سنت و مدرنیته پرداخت و اظهار کرد: دعوای سنت و مدرنیته قبل از اینکه در خصوص پارلمان، قانون اساسی، حقوق، آزادی و حجاب و مسائلی از این قبیل باشد در ارتباط با مسائل اندیشه و فکر بود.

وی با تاکید به اینکه تمدن ها را اندیشه می سازد گفت: در این قسمت از بحثم دنبال نقی و با تایید مدرنیته نیستم، فارغ از اینکه مدرنیته با خود تکنولوژی و نظم هم خلق کرده است، ضمن اینکه نقد مدرنیته برای نخستین بار توسط خود غربی ها انجام شد و با گذر از مدرنیته به پست مدرن رسیدند.

این پژوهشگر حوزه تاریخ سیاسی معاصر با تأکید بر اینکه بخشی از مدرنتیه در ممالک شرقی و به ویژه ممالک اسلامی با پدیده استعمار آمد و استعمار شد ابزار توسعه غرب گفت: بخشی از استعمار در ممالک شرقی به صورت استعمار نظامی بود و بخشی نیز به صورت استعمار فرهنگی.

مردم زمان شاه در رفاه بودند یک دروغ بزرگ است/ آیا مردم در ناز و نعمت بیکار بودند علیه رفاه خود انقلاب کنند؟ وی با بیان اینکه در ایران استعمار نظامی بدان معنا شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوای ایران و آمریکا تمدنی است/ در تبیین مخاطب شناسی نداریم

دعوای ایران و آمریکا تمدنی است/ در تبیین مخاطب شناسی نداریم