مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 18:102023-02-01سياسي

آغاز شمارش معکوس تخریب خانه های تاریخی شیراز


یک استاد دانشگاه پس از بررسی و پرس وجوهای میدانی از بافت تاریخی شیراز، از آغاز شمارش معکوس برای تخریب تعداد زیادی از خانه های تاریخی تا چند روز آینده خبر داد و گفت: - در این شرایط سخت زندگی، به ساکنان فرصتی چند روزه برای ترک خانه ها داده شده و چنانچه خانه را ترک نکنند آب، برق و گاز آن ها قطع خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین معماریان ـ استاد دانشگاه علم و صنعت و دکتری معماری از دانشگاه منچستر انگلستان ـ با این یادآوری که پاک کردن بخشی از حافظه تاریخی مردم ایران و شیراز خطایی نابخشودنی و خیانتی بزرگ به تاریخ و فرهنگ کشور عزیزمان ایران است.

در نامه ای خطاب به محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نوشت: مستحضر هستید که در یک سال گذشته بسیاری از متخصصان و اساتید دانشگاه، اعتراض و مخالفت خود را برای طرح های تخریب بافت تاریخی شیراز به جنابعالی و دیگر مسؤولان اعلام کرده اند.

با وجود طرح تفصیلی بافت تاریخی ابلاغی سال 1396 و طرح موضعی شرق شاه چراغ (ع) سال 1400 تهیه شده توسط مشاور که تخریبی را در این بخش پیشنهاد نداده اند، در اردیبهشت 1401 کمیسیون ماده 5 شهرداری شیراز طرحی را تصویب کرد که بخش های قابل توجهی از بافت تاریخی محلات بیات و اسحاق بیک که از قدیمی ترین بخش های شیراز قدیم هستند، تخریب خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز شمارش معکوس تخریب خانه های تاریخی شیراز

آغاز شمارش معکوس تخریب خانه های تاریخی شیراز