مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 11:552023-02-01سياسي

نگاهی کوتاه به کشاورزی گیلان در دهه های اخیر


کشاورزی از ستون های مهم اقتصاد گیلان است و رفع چالش های موجود بدون بازخوانی اوضاع و احوال این بخش در سالهای اخیر و بررسی نقاط قوت و ضعف با مشارکت نخبگان و پژوهشگران ممکن نیست.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: تار و پود استان گیلان با کشاورزی در هم تنیده شده و نگاهی به اوضاع و احوال کشاورزی این استان در ایامی که مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، می تواند یادآور فراز و فرود این عرصه مهم در دهه های اخیر و تأکیدی بر رفع چالش های این بخش مهم از اقتصاد گیلان باشد.

محمود هوشیارفرد پژوهشگر و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر پیش از پرداختن به موضوع کشاورزی گیلان ابتدا از اهمیت کشاورزی در کشور یاد کرد و گفت: بخش کشاورزی با سهم 17 درصدی در تولید ناخالص داخلی، 23 درصدی در اشتغال، 35 درصدی در صادرات غیر نفتی و 85 درصدی در تأمین نیاز غذایی جامعه به عنوان بخش محوری و راهبردی در رشد و توسعه اقتصادی کشور مطرح بوده و اهمیت زیادی در برنامه های توسعه دارد.

بنا بر آمار، ما در کشورمان حدود چهار میلیون کشاورز و 20 میلیون نفر مرتبط با کشاورزی داریم.

تحول در بخش کشاورزی واقعیت این است که بعد از انقلاب اسلامی، بخش کشاورزی در زمینه های امنیت و ایمنی غذایی، فضای کسب و کار و سرمایه گذاری، سیاست های حمایتی، بازاریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی کوتاه به کشاورزی گیلان در دهه های اخیر

نگاهی کوتاه به کشاورزی گیلان در دهه های اخیر