مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 10:552023-02-01بين الملل

آمریکا چگونه ژاپن را در مسیر «سناریو نظامی گاما» قرار داد؟


یک رسانه آمریکایی معتقد است واشنگتن باید سیاست گذاری خود را به نحوی شکل دهد، که از تقویت نظامی قابل توجه ژاپن بیشترین بهره را ببرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یک رسانه آمریکایی در مطلبی به رویکرد مناسبی که دولت این کشور باید برای بهره گیری از تقویت قدرت نظامی ژاپن به نفع اهداف خود، می تواند در پیش بگیرد، می پردازد.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در ابتدای مطلب خود با اشاره به اینکه دولت ژاپن در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که راهبرد دفاعی فعال تری را نسبت به گذشته پیگیری خواهد کرد، آن را رخدادی دانست که سرآغاز عصر جدیدی از اتحاد میان آمریکا و ژاپن شده است.

در ادامه این رسانه آمریکایی برای صحه گذاشتن بر این نتیجه گیری خود به نشست خبری مشترک رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در 13 ژانویه استناد می جوید، جاییکه جو بایدن در تایید صحبت های فومیو کیشیدا متذکر شد که توکیو و واشنگتن در حال مدرن سازی اتحاد نظامی خود براساس افزایش تاریخی و کم سابقه در هزینه های دفاعی و راهبرد جدید امنیت ملی ژاپن هستند.

این نشریه آمریکایی پس از ذکر استدلال های خود به موقعیت ژاپن به عنوان جزء مهمی از معماری امنیتی آمریکا در شمال شرق آسیا می پردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا چگونه ژاپن را در مسیر «سناریو نظامی گاما» قرار داد؟

آمریکا چگونه ژاپن را در مسیر «سناریو نظامی گاما» قرار داد؟