مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 10:322023-02-01بين الملل

افشای اسنادی از تلاش بوش پسر برای تغییر یاسر عرفات در اوج انتفاضه دوم


بی بی سی به نقل از اسناد انگلیسی فاش کرد که جورج دبلیو بوش، رییس جمهوری اسبق آمریکا، پس از تشدید انتفاضه دوم (انتفاضه الاقصی) در سال 2001، به دنبال یافتن جانشین برای یاسر عرفات، - بی بی سی به نقل از اسناد انگلیسی فاش کرد که جورج دبلیو بوش، رییس جمهوری اسبق آمریکا، پس از تشدید انتفاضه دوم (انتفاضه الاقصی) در سال 2001، به دنبال یافتن جانشین برای یاسر عرفات، رییس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اسناد حاکی از آن است که تلاش بوش پسر برای تغییر عرفات، پس از شکست مذاکرات کمپ دیوید در سال 2000 میان یاسر عرفات و ایهود باراک، نخست وزیر وقت اسراییل و به دنبال وخامت اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه صورت گرفت.

بر اساس این اسناد که اخیراً منتشر شده است، بوش در اوایل انتظار داشت که آریل شارون که جانشین باراک در قدرت شد، از نوار غزه برای ایجاد تفرقه میان فلسطینی ها استفاده کند.

این اسناد مربوط به تماس ها و گفت وگوهایی است که چند ماه پس از ورود بوش و تیمش به کاخ سفید میان انگلیسی ها و آمریکایی ها انجام شده بود.

زمانی که بوش در ژانویه 2001 ریاست جمهوری آمریکا را تحویل گرفت، انتفاضه دوم فلسطینی ها در اوج خود بود؛ انتفاضه ای که در نتیجه یورش شارون به صحن مسجدالاقصی در 28 سپتامبر 2000 آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای اسنادی از تلاش بوش پسر برای تغییر یاسر عرفات در اوج انتفاضه دوم

افشای اسنادی از تلاش بوش پسر برای تغییر یاسر عرفات در اوج انتفاضه دوم