مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 08:252023-02-01پزشكي

اگر سیاتیک دارید استراحت نکنید!


سیاتیک به این معنی است که یک عامل خارجی روی سیستم عصبی و ریشه های عصبی که از نخاع جدا شده و وارد پا می شوند، فشار وارد کند.

- جی پلاس ، دکتر حسین یاری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در این باره توضیح داد: سیاتیک به این معنی است که یک عامل خارجی روی سیستم عصبی و ریشه های عصبی که از نخاع جدا شده و وارد پا می شوند، فشار وارد کند.

این عوامل خارجی مختلف است اما شایع ترین آنها که باعث ایجاد درد سیاتیک می شود عبارتند از: 1- بیرون زدگی دیسک، 2-آرتروز پیشرفته روی کمر و 3- لیز خوردگی مهره بهداشت نیوز نوشت؛ این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درمان در منزل دم، با اشاره به درد بسیار شدید سیاتیک افزود: درد سیاستیک مانند حس برق گرفتگی است و از کمر و باسن به ران و ساق پا کشیده می شود.

برای درمان درد سیاتیک اولین قدم مهم معاینه دقیق بیمار توسط پزشک است تا هم راه های درمان به درستی تجویز شود و هم بتوان میزان خطر را در بیمار مشاهده کرد.

بررسی میزان خطر در درد سیاتیک دکتر یاری در پاسخ به این سوال که میزان خطر در درد سیاتیک به چه صورت بررسی می شود، گفت: خطر اول این است که فرد دچار ضعف پیش رونده شود، در این صورت بیمار نمی تواند روی پنجه و پاشنه راه برود و کم کم این وضعیت بدتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر سیاتیک دارید استراحت نکنید!

اگر سیاتیک دارید استراحت نکنید!