مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 01:002023-01-31اقتصادي

احتمال افزایش میانگین سنی زائران حج آینده، سعودی ها را به تکاپو انداخت


میانگین سنی زائران حج تمتع آینده با توجه به لغو محدودیت های کرونایی و پذیرش زائران بالای 65 سال پس از سه سال، افزایش خواهد یافت.

به همین دلیل هم سعودی ها راه اندازی مراکز درمانی در مسیر حجاج را در دستور کار قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حج تمتع یکی از سفرهایی است که در صورت مستطیع بودن، به افراد واجب می شود.

اما در ایران اسلامی به دلیل بالا بودن تقاضا برای تشرف به حج تمتع، از سال 1386 تاکنون هیچ ثبت نامی برای تشرف به حج تمتع انجام نشده و بیش از یک میلیون نفر که بیش از 16 سال برای زیارت خانه خدا ثبت نام کرده بودند، درصف اعزام هستند.

لغو محدودیت های کرونایی حج و امکان تشرف زائران بالای 65 سال به سرزمین وحی سهمیه کشورها در حج تمتع بر اساس مصوبه شورای همکاری های اسلامی یک هزارم جمعیت است.

بر همین اساس اگر جمعیت ایران را 85 میلیون در نظر بگیریم، هر ساله 85 هزار نفر باید به حج تمتع مشرف شوند که البته در برخی سال ها این سهمیه کم تر و در برخی سال ها بیش تر می شود.

در حج تمتع آینده نیز سهمیه ایران 87 هزار و 550 نفر است که با توجه به لغو محدودیت های کرونایی از سوی سعودی ها، در حج تمتع 1402 دیگر زائران بالای 65 سال هم امکان تشرف به خانه خدا را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش میانگین سنی زائران حج آینده، سعودی ها را به تکاپو انداخت

احتمال افزایش میانگین سنی زائران حج آینده، سعودی ها را به تکاپو انداخت