مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 15:152023-01-31پزشكي

استفاده از لوازم آرایشی، خطرات جدی برای کودکان در پی دارد


محققان دانشگاه «کلمبیا» در مطالعه اخیرشان اظهار کردند اکثر کودکان آمریکایی به دلیل استفاده از لوازم آرایشی در معرض مواد شیمیایی سرطان زا قرار دارند.

- محققان دانشگاه کلمبیا در مطالعه اخیرشان اظهار کردند اکثر کودکان آمریکایی به دلیل استفاده از لوازم آرایشی در معرض مواد شیمیایی سرطان زا قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، بار دیگر که فرزندتان هنگام رفتن به مراسمی، درخواست آرایش صورت کرد، کمی بیشتر فکر کنید چرا که نتایج یافته های ناراحت کننده جدید محققان دانشگاه کلمبیا و موسسه غیرانتفاعی Earthjustice نشان داده اکثر کودکانی که در ایالات متحده بزرگ می شوند، از لوازم آرایشی صورت و بدن استفاده می کنند که این مواد ممکن است حاوی مواد شیمیایی بالقوه مضر و مواد سرطان زا مانند سرب و آزبست باشد.

آزبست یا پنبه ی نسوز یا پنبه ی کوهی(Asbestos) که در علم زمین شناسی به کانی نامهربان معروف است، در اصل یک کانی سیلیکاتی حاصل از ماگما و در واقع نوعی سنگ آذرین بیرونی است و به همین دلیل، ریزبلور است و به طور کلی نام گروهی از ترکیب های معدنی منیزیم و سیلیسیم است که بیشتر در طبیعت به صورت الیاف معدنی و سنگ یافت می شود.

نویسندگان در این مطالعه بیش از 200 نظرسنجی انجام دادند و دریافتند که 79 درصد از والدین گزارش داده اند که فرزندانشان(سن 12 سال و کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از لوازم آرایشی، خطرات جدی برای کودکان در پی دارد

استفاده از لوازم آرایشی، خطرات جدی برای کودکان در پی دارد