مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-31بين الملل

داستان کمربند ایمنی


اینکه کمربند ایمنی خودرو چیست، نیازی به توضیح ندارد اما درباره اش می نویسند که ابداعی از مهندسی انگلیسی به نام جرج کیلی در اواسط قرن نوزدهم بود و نخستین بار در بادپری (گلایدر) که خود او ساخته بود، - اینکه کمربند ایمنی خودرو چیست، نیازی به توضیح ندارد اما درباره اش می نویسند که ابداعی از مهندسی انگلیسی به نام جرج کیلی در اواسط قرن نوزدهم بود و نخستین بار در بادپری (گلایدر) که خود او ساخته بود، استفاده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: انگلیسی ها در چنین روزی از سال 1983 قانون الزام به بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی را اجرایی کردند اما آنها نخستین کشوری نبودند که رانندگی را به این کار مشروط می کردند.

پیش از انگلیس، مشابه این قانون در استرالیا و کانادا اجرایی شده بود و حتی همان زمان در خود قاره اروپا، در کشورهایی مثل چکسلواکی و فرانسه و آلمان غربی و مجارستان، رانندگی در جاده های بیرون شهرها بدون بستن کمربند ایمنی ممنوع بود.

اینکه کمربند ایمنی خودرو چیست، نیازی به توضیح ندارد اما درباره اش می نویسند که ابداعی از مهندسی انگلیسی به نام جرج کیلی در اواسط قرن نوزدهم بود و نخستین بار در بادپری (گلایدر) که خود او ساخته بود، استفاده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان کمربند ایمنی

داستان کمربند ایمنی