مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 13:252023-01-30فرهنگي

چله خانه هجیج مرمت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از تخصیص اعتبار برای مرمت چله خانه روستای هجیج خبر داد.

- هادی شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قدمت بالای این بنای تاریخی، اظهار کرد: چله خانه هجیج بنایی مربوط به سده دوم هجری با قدمتی 1200 ساله است که طی قرن های گذشته همواره به عنوان محلی برای عبادات مردم مورد استفاده قرار می گرفته است.

وی تصریح کرد: چله خانه جایی است که برخی افراد برای تذهیب و تزکیه نفس خود 40 روز در آن به طاعات و عبادات پروردگار می پرداختند.

رییس میراث فرهنگی شهرستان پاوه افزود: بنای تاریخی ثبت ملی شده چله خانه هجیج در زیر مسجد جامع این روستا قرار گرفته و دارای دو ستون چوبی ساخته شده از ملات سنگ و گل است و فضایی روحانی و معنوی دارد.

وی با بیان اینکه مرمت این بنای تاریخی در دستورکار قرار گرفته، اظهار کرد: باتوجه به قدمت بنا و اینکه بصورت مداوم نیاز به مرمت دارد، از محل اعتبارات استانی حدود دو میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: این اعتبار قرار است صرف مرمت دیواره ها و جداره های بنا با حفظ اصالت معماری سنتی آن و نم زدایی از فضای داخلی شود.

وی در ادامه هجیج را روستایی گردشگری داری صبغه مذهبی خواند و گفت: علاوه بر مسجد و چله خانه تاریخی، آرامگاه امامزاده سیدعبیدالله معروف به کوسه هجیج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چله خانه هجیج مرمت می شود

چله خانه هجیج مرمت می شود