مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-30پزشكي

علت سرفه های طولانی چیست؟ / کی باید به پزشک مراجعه کرد؟


اگر سرفه بعد از چند هفته ادامه داشته باشد و یا همراه با علایمی چون خلط غلیظ و آزار دهنده، تنگی نفس، احساس خفگی و اختلال در بلعیدن باشد باید به پزشک مراجعه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، با شروع فصل سرما معمولا شیوع بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا شدت پیدا می کند و سرفه یکی از نشانه های بروز بیماری در دستگاه تنفسی است که زمستان امسال نیز تعدد افرادی که در جامعه سرفه می کنند را بیشتر شاهدیم.

دکتر محمدرضا قاسمی، متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، سرفه را نوعی واکنش دفاعی بدن به مواد محرک تنفسی یا آلودگی هوا یا برای دفع ترشحات دستگاه تنفسی در هنگام بیماری و یک علامت هشدار دهنده و  گاه بیانگر بیماری های جدی و تهدید کننده معرفی و اظهار کرد: سرفه یکی از شایع ترین شکایات بیماران است می تواند اختیاری یا غیر اختیاری باشد که گیرنده های سرفه علاوه بر دستگاه تنفسی و مجاری هوایی در مری، پرده اطراف قلب و دیافراگم هم هستند.

وی در تقسیم بندی انواع سرفه، سرفه تا 3 هفته را حاد، 3 تا 8 هفته را تحت حاد و بالای 8 هفته را مزمن اعلام کرد و افزود: بر اساس این تقسیم بندی علل سرفه متفاوت است، سرفه می تواند خشک ،سرفه با خلط، سرفه با خلط چرکی، سرفه خونی، سرفه خونی و چرکین  باشد، که اکثرا افراد بین خلط با خلط چرکی فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت سرفه های طولانی چیست؟ / کی باید به پزشک مراجعه کرد؟

علت سرفه های طولانی چیست؟ / کی باید به پزشک مراجعه کرد؟