مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 22:072023-01-29پزشكي

شیوع 26 درصدی سندروم متابولیک در ایران/ خطر چاقی شکمی در زنان


یک استادیار اپیدمیولوژی با بیان اینکه حدود 25 درصد جمعیت دنیا سندروم متابولیک دارند و زنگ خطری برای سایر بیماری هاست، عنوان کرد: در ایران با شیوع 26 درصدی سندروم متابولیک مواجه هستیم که در زنان و جمعیت شهری شیوع بالاتری دارد.

- ایسنا/گیلان یک استادیار اپیدمیولوژی با بیان اینکه حدود 25 درصد جمعیت دنیا سندروم متابولیک دارند و زنگ خطری برای سایر بیماری هاست، عنوان کرد: در ایران با شیوع 26 درصدی سندروم متابولیک مواجه هستیم که در زنان و جمعیت شهری شیوع بالاتری دارد.

نشست اعلام نتایج طرح های پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تحت عنوان کوهورت امروز، 9 بهمن ماه در بیمارستان رازی رشت برگزار شد.

دکتر فریبرز منصورقناعی، رییس مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد گیلان در این نشست، به ارائه گزارشی از شیوع هپاتیت های ویروسی و عوامل مرتبط در کوهورت استان پرداخت و اظهار کرد: مطالعه کوهورت پرشین یک طرح ملی است که از سال 93 به منظور بررسی عوامل خطر بیماری های مزمن غیر واگیر در نقاط مختلف کشور از جمله گیلان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در کوهورت گیلان شهر تولمات از توابع شهرستان صومعه سرا را انتخاب کردیم و 10 هزار و 520 نفر از جمعیت 35 تا 70 ساله این منطقه را تحت پوشش قرار دادیم، افزود: تاکنون چهار مرحله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع 26 درصدی سندروم متابولیک در ایران/ خطر چاقی شکمی در زنان

شیوع 26 درصدی سندروم متابولیک در ایران/ خطر چاقی شکمی در زنان