مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:512023-01-29پزشكي

بلایی که ماشین ظرفشویی بر سر روده می آورد!


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که باقی مانده مواد شوینده مورد استفاده در ماشین ظرفشویی می تواند به روده آسیب برساند و باعث بروز بیماری های مزمن شود.

- جی پلاس، به نقل از هلث، بر پایه یافته های نگران کننده ای، دانشمندان بیان کردند بقایای مواد شوینده روی ظروف پس از شست وشو در ماشین های ظرفشویی حرفه ای می تواند به لایه محافظ روده آسیب جدی وارد کند و منجر به ایجاد بیماری های مزمن شود.

ایسنا نوشت؛ مطالعه ای که توسط محققان موسسه تحقیقات آلرژی و آسم سوییس (SIAF) و موسسه مرتبط با دانشگاه زوریخ (UZH) انجام شده است، نسبت به آسیب های احتمالی که این دستگاه ها می تواند ایجاد کند، هشدار داده است.

ماشین های ظرفشویی تجاری راهی سریع و آسان برای تمیز کردن و خشک کردن بشقاب، لیوان و کارد و چنگال در مکان هایی مانند رستوران ها، مدارس و آسایشگاه هاست.

با این حال بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی، عنصری - الکل اتوکسیلات - در عوامل شست وشوی تجاری می تواند به شدت به دستگاه گوارش آسیب برساند.

در یک ماشین ظرفشویی تجاری معمولا یک دور آب داغ و مواد شوینده به مدت 60 ثانیه با فشار بالا در گردش است و به دنبال آن چرخه شست وشو و خشک کردن 60 ثانیه ای دیگری انجام خواهد شد که در آن از آب و یک عامل شست وشو استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که ماشین ظرفشویی بر سر روده می آورد!

بلایی که ماشین ظرفشویی بر سر روده می آورد!